Jaký vánoční dárek koupit obchodním partnerům

S blížícími se Vánoci a koncem roku mnoho podnikatelů přemýšlí, jakým dárkem potěšit své nejlepší zákazníky a obchodní partnery. Účelem takového dárku není jen potěšit obchodního partnera, ale také propagovat svou vlastní značku. Až bude obdarovaný pít kvalitní víno z lahve s vaším logem, popřípadě použije takto označený USB flash disk či power banku, vzpomene si na vaši firmu, a až příště bude potřebovat něco z vašeho sortimentu, obrátí se na vás. Čím praktičtější dárek svým partnerům a zákazníkům nadělíte, tím víc budou s jeho pomocí propagovat vaši značku. Kvalitní dárky ovšem něco stojí, a pokud jich bude větší množství, může se to vaší firmě poměrně prodražit. Proto se většina podnikatelů snaží, aby nešlo o obyčejné dárky, ale o reklamní předměty – daňově uznatelné, které si mohou odečíst ze základu daně.

Podmínky pro to, abyste si mohli dárky odečíst z daní, nejsou nijak složité. Nesmí jít o předměty podléhající spotřební dani (s výjimkou tichého vína), nesmějí být dražší než 500 Kč bez DPH a musejí být viditelně označeny logem či názvem vaší firmy.
Aby reklamní předměty plnily svůj účel a zvyšovaly povědomí lidí o vaší značce, mělo by jít o předměty, které jsou v prvé řadě praktické a užitečné. Čím více a déle je totiž budou lidé používat, tím bude propagace vaší firmy efektivnější.

Mezi oblíbené reklamní předměty – daňově uznatelné, patří například power banky, USB flash disky, oblečení nebo víno (nesmí jít ovšem o šumivé víno). Pokud přemýšlíte, jaký reklamní dárek věnovat vašim zákazníkům či obchodním partnerům, prohlédněte si katalog firmy bluearrow.cz, která se na výrobu reklamních předmětů specializuje. Na jejich stránkách naleznete tisíce předmětů, které vám potisknou vaším logem a vytvoří z nich reklamní předměty – daňově uznatelné.