Jak posílit imunitní systém přes zimu?

Pokud se chceme vyhnout nachlazení a nejrůznějším nepříjemným nemocem, je zapotřebí věnovat dostatek pozornosti našemu imunitnímu systému. Jde o promyšlenou a po mnoho let vyvíjenou bariéru, jejímž úkolem je zabránit vstupu nežádoucích bakterií a virů. Není však dokonalá a v některých chvílích dochází k jejímu oslabení. Tím se přímo vystavujeme chřipkám, anginám a dalším nemocem. Jak se tedy bránit a účinně posílit imunitní systém v zimním období?

Vyvážený jídelníček

Základním předpokladem pro dobře fungující organismus je dostatek energie. Tu získáváme z potravy. Záleží i na tom, co konkrétně jíme. Neustálá konzumace hodně průmyslově zpracovaných potravin a polotovarů, které v sobě neobsahují nutričně důležité látky v podobě vitamínů a minerálů, nepřispívá k posílení imunity. Naopak může dojít k podvýživě, kdy nám začnou chybět nezbytné látky, ale nutně se to nemusí projevit ztrátou hmotnosti.

Účinné doplňky stravy

A protože je zimní období chudší na čerstvé ovoce a zeleninu, přichází na řadu doplňky stravy. Kromě klasických multivitamínových přípravků je dobré zaměřit se hlavně na dostatečný příjem vitamínu C. To ale není všechno. Zima je ošemetná i z toho důvodu, že se málo vystavujeme slunečním paprskům, které jsou zdrojem vitamínu D. Ten je také nezbytný pro efektivní fungování imunity. Je tedy lepší hlavně v zimních měsících užívat doplněk stravy VITAMÍN D3 400 I.U., který kromě obranyschopnosti posiluje také zdraví kostí a kloubů, protože je nezbytný pro správné vstřebávání vápníku.

Vše pohodlně seženete na internetu

Dnes již opravdu všechno nakoupíte na internetu, a platí to i pro doplňky stravy. Stačí se podívat na internetovou lékárnu, vybrat si z volně prodejných přípravků a počkat na objednávku. Následně je důležité dodržovat doporučené denní dávkování a v případě zdravotních potíží se obrátit na lékaře.