Domů » Pohyb ve vodě pomáhá aneb Proč začít chodit plavat do bazénu

Pohyb ve vodě pomáhá aneb Proč začít chodit plavat do bazénu

pohyb ve vodě

Plavání je ideální volbou pro ty, kteří hledají celoroční konzistentní podmínky pro výkon sportu. Bazén bývá téměř vždy krytý ve vnitřních prostorech areálu, a proto je možné jej navštěvovat jak v létě, tak v zimě. Pohyb ve vodě je nám navíc od přírody přirozený, a tudíž dokážeme velice rovnoměrně rozložit celkovou zátěž těla. Právě z toho důvodu nepřetěžuje vazy a klouby. O dalších výhodách si povíme v následujících řádcích.

Zpevnění svalů

Během plavání komplexně posilujete celý zádový systém, čímž předcházíte případným budoucím problémům se zády. Pokud vás už nicméně trápí, plavání vám pomůže od bolesti a časem ji může i zcela eliminovat. Zapojujete také nejen ramena, nohy a ruce, ale skoro všechny svalové skupiny. Plaváním posilujete i břišní a zádové svalstvo. Právě ochablost a nedostatečné denní zapojení těchto svalů často bývá jednou z hlavních příčin bolestí zad.

Lepší dýchání a relaxační účinky

Plaváním lze získat vyšší kapacitu plic při jejich plném využití. Důležité je využívat kromě bránice také prostor pod klíčovou kostí a hrudní koš. Lepší vitalita dýchacího systému vám pomůže při každodenních činnostech počínaje výšlapem do schodů a konče zvládáním stresových situací.

Plavání působí na lidské tělo taktéž skvělými relaxačními účinky. Jakmile budete mít aerobní část tréninku za sebou, zkuste se jen ve vodě nadnášet, a dopřát si tak relax. Voda vás udrží nad hladinou a vy budete mít prostor pro načerpání síly. Pohybem ve vodě si také dokonale vyčistíte hlavu a alespoň na chvíli necháte všechny problémy mimo bazén.

Pokud nemáte alergii na vodu, běžte a vyrazte do krytého bazénu pro pár koleček. Postupem času budete přidávat a změny na sebe nenechají dlouho čekat. V dnešní době disponují bazénem i některá fitness centra, případně wellness.