Chyby v PPC vás stojí zbytečné peníze

PPC reklamy jsou vnímány jako jeden z nejrychlejších způsobů, jak na své stránky přivést zákazníky. Pomocí nástrojů, jako jsou Google AdWords či Sklik od Seznamu, si zvládne svou kampaň nastavit skoro každý. Jenže výsledky nejsou vždy úplně 100%.

PPC reklama pro vyhledávače je skvělá, pokud ji dobře nastavíte. Platíte pouze za proklik, tedy za reálné potenciální zákazníky. Jenže když se nastavení nepodaří, utrácíte zbytečně – za prokliky lidí, kteří o váš produkt či službu absolutně nemají zájem. Není to i váš případ?

Děláte nejčastější chyby?

Spousta začátečníků či lidí, kteří prostě chtějí ušetřit, si PPC reklamy nastavuje samostatně. Velmi často se ovšem dopouští zásadních prohřešků. Mezi ty nejčastější patří například posílání uživatelů na špatnou stránku. Musíte před ně postavit přesně to, kvůli čemu na reklamu klikli, ne je odkázat na hlavní stránku, nebo dokonce vaši adresu. Tím, že si návštěvníci budou muset danou věc na vašem webu dohledávat, je odradíte. Hledat ji určitě nebudou, zamíří jinam.

Další běžnou chybou je nevyužívání výhod negativních klíčových slov. Najít si frázi, která je ve vašem oboru často vyhledávaná, totiž není žádné umění. Ale upravit kampaň tak, aby nebyla zobrazována při zbytečných dotazech, už je docela kumšt.

Chcete vědět, proč nevyděláváte víc?

Podobných chyb jsou samozřejmě desítky, a pokud se PPC nevěnujete podrobně, nejspíš je sami nikdy neodhalíte. Profesionálové to zvládnou. Pokud už máte rozjeté nějaké kampaně a rozhodnete se oslovit odborníky, provedou nejdříve hloubkový audit, v rámci nějž analyzují vaše aktivity. V důsledku toho vám pak navrhnou změny.

Zaplatit si profesionály není nutné, nicméně mnozí lidé jsou překvapení, jaký to má výsledek na jejich výdělek. Sice odvádí několik tisíc měsíčně firmě spravující PPC reklamy, ale příjmy rostou. A aspoň mají jistotu, že neplýtvají penězi na PPC zbytečně – mnohé firmy svým zákazníkům skutečně podávají transparentní reporty o stavu kampaně. A když se vám spolupráce nebude zdát? Prostě ji ukončíte. Aspoň tak to funguje u profesionálů, jakými jsou PPC Profits.