Mít web nestačí. Bez SEO vás návštěvníci nenajdou!

Nechali jste si vytvořit webovky, ale prvotní radost vystřídalo zklamání z nízkého počtu návštěv? Internet je jako vesmír a je třeba přijmout fakt, že v něm nejste sami. Ať už jde o osobní portfolio, magazín, firemní stránky či e-shop, čtenáři a zákazníci vás pravděpodobně sami nenajdou. Nepřestávejte číst a dozvíte se, jak na to.

PPC reklama vždy není jediná správná cesta

Jednou z možností, jak dostat návštěvníky na web, je PPC reklama. Její princip spočívá v tom, že si zaplatíte za zobrazení svého webu a automaticky se umístíte nad neplacenými výsledky vyhledávání. Na první pohled jde o velmi jednoduchý a efektivní způsob propagace, ovšem pro některé obory a specifická klíčová slova může být PPC reklama prodělečná.

Optimalizace webu pro vyhledávače – SEO – sice oproti PPC reklamě nefunguje okamžitě a není tak snadná jako nastavení placené kampaně, ale zato má dlouhodobý efekt.

Na otázku, zda se vyplatí PPC, nebo SEO, tak nelze jednoznačně odpovědět. Ideální může být i kombinace obojího.

Obsah je král, ale bez kvalitního SEO to nejde

SEO skeptici tvrdí, že jedinou možnou cestou, jak se umístit na předních místech vyhledávání, je tvorba informačně hodnotného obsahu. Vyhledávače sice disponují pokročilými algoritmy a hodnotí množství kritérií, ale kvalitu spolehlivě rozeznat neumí. Výsledky řadí především na základě klíčových slov a odkazového profilu (množství a relevance odkazů vedoucích na web).

Podstatné je, aby se optimalizace ujal někdo, kdo s ní má dlouhodobé zkušenosti a prokazatelné výsledky. Samotnému linkbuildingu (tvorba zpětných odkazů) by měl předcházet SEO audit (analýzy).

Chcete se o optimalizaci pro vyhledávače a způsobech, jak dostat na web cílovou skupinu návštěvníků, dozvědět více? Zeptejte se odborníků ze seoconsult.cz.