Monitorováním zákazníků k větší prosperitě

Začátkem března v Berlíně proběhla konference ITB (International Travel Business). Ta přinesla spoustu zajímavostí. Vybrali jsme pro vás ty nejpřínosnější.
Velmi zajímavou přednášku pořadatelé pro návštěvníky připravili hned první den. Ukázala reálnou možnost, jak je možné zvýšit obrat prostřednictvím monitorování dat zákazníků. „Autor přednášky ekonomickou prosperitu vidí v pečlivém sledování zákazníků. Dle jeho slov ti, kteří se naučí dobře pracovat s informacemi o lidském chování, dokonce budou řídit svět,“ píše na svém blogu Michal Rost, který se konference ITB zúčastnil a její průběh popsal na svém webu.

Soustavné měření zákazníků

Toho podle Klause Kohlmayra lze docílit pravidelným měřením zákazníků, které se ovšem neomezuje na režim „online“. Společnost Disney například před vstupem do jejího zábavního parku každému zákazníkovi po dobu jeho pobytu nasadí na ruku speciální náramek, který jim otevře dveře i objedná jídlo. Podobný šperk ostatně na své plavbě obdrží i cestující na megalodích společnosti Pricess Cruisses. Ti pak po celou dobu platby interagují s celou lodí. Zákazníci podobné věcičky přímo milují, aniž by tušili, že veškerá data o jejich pohybu jsou uchovávána a následně zpracovávána. Samozřejmě za účelem zkvalitnění služeb.

Sdílení zkušeností za odměnu

Další přednáška představila zajímavou aplikaci, jež vám bude nápomocna při výběru ubytovacího zařízení. Hodně z nás sází na osobní doporučení, ať již svých blízkých, či neznámých uživatelů. Dle průzkumu se dokonce jedná o 92 % všech uživatelů, což není malá cifra. Pokud s daným ubytovacím zařízením byli spokojení ostatní, proč bych v něm neměl být spokojený já. A z této na pohled sociologické zajímavosti vyšli autoři nástroje Guuru, který jednoduše chytře propojuje dotazy potenciálních zákazníků s reálnými zkušenostmi zákazníků minulých. Uživatelé přitom své zkušenosti nesdílejí zadarmo, ale za odměnu!

Obsahový ekosystém

Druhý den konference přinesl další zajímavou přednášku na téma obsahový ekosystém. Motivací k tomuto tématu pro Andrewa Nelsona bylo postavení značky National Geographic na světovém trhu. Značka totiž slaví úspěchy na všech mediálních platformách, ať již se jedná o televizní, tištěné i sociální. Jedním z tajemství tak masivního úspěchu značky je skutečnosti, že své diváky i čtenáře oslovuje prostřednictvím všech médií, jež dohromady tvoří zmíněný ekosystém. Každý článek, dokumentární pořad i fotografie pak jsou každému médiu upraveny na míru. Této myšlenky by se bezesporu měla zhostit i ostatní média.

Jak i z kritiky vybruslit s čistým štítem

Konference se samozřejmě neskládala jen z přednášek jako takových. Spousta významných osobností a lídrů byla otevřena i rozhovorům s publikem. Jedním z nich byl i CEO AirBnB Greg W. Greeley. Obecenstvo ho samozřejmě nešetřilo. Na otázky týkající se práva, sousedských sporů, cen nájmů i nemovitostí reagoval téměř pokaždé stejně: „My to děláme pro komunitu, vše děláme pro komunitu, lidi nás zbožňují, lidi si díky AirBnB vzájemně pomáhají, já jsem tak naplněn tím, jakou dobrou věc děláme,“ jak ve svém blogu píše Michal Rost, který zároveň dodává, že toto je zářný příklad toho, jak představitel společnosti dokáže odkomunikovat svou značku. „Dělají byznys, který je na hraně, a stejně si nenechají vzít, že dělají dobrou věc,“ dodává ve svém blogu Michal. A neodpouští si paralelu s jedním v současnosti snad nejlépe fungujícím českým politickým marketingem. Značku zkrátka nemusí za každou cenu všichni milovat, ale musí být konzistentní v tom, jak se prezentuje a jak ji jednotliví členové prezentují. Nepřipomíná vám to něco?

Čerpáno z blogu Michala Rosta michalrost.cz