Bojujte s nespavostí!

Čas od času se s tím setkal jistě každý z nás – ačkoli je unavený, nedaří se mu usnout. Může za to aktuální psychické rozpoložení či „přetaženost“ organismu. Pokud tyto problémy přetrvávají a řešíte je pravidelně, stává se nespavost chronickou a je třeba celou situaci začít řešit. Nespavost trápí až čtyřicet procent lidí, kteří špatně usínají a v noci se často budí. A protože spánek je spolu s pohybem a výživou jedním ze základních pilířů zdraví, rozhodně nelze brát tento problém na lehkou váhu. Nedostatek spánku způsobuje chřadnutí těla i duše. Objevují se deprese, náladovost, problémy s krátkodobou pamětí, zhoršuje schopnost soustředění. A trpí i fyzická stránka. Nedostatek spánku stojí za přibýváním hmotnosti, zvyšuje riziko cukrovky a urychluje stárnutí. Předtím, než se ale vydáte pro léky na spaní, zkuste pár osvědčených triků, které by vám mohly s usínáním pomoci.

Co funguje

Internet i časopisy jsou plné nejrůznějších rad. Do postele nemiřte bezprostředně po vydatné večeři. Odborníci z různých odvětví se shodnou na tom, že není dobré jíst méně než tři hodiny před ulehnutím. Dalším doporučením je, aby ukládání se ke spánku probíhalo každodenně ve stejnou dobu. I pravidelné cvičení – každodenní fyzická aktivita, se příznivě odrazí na kvalitě vašeho spánku.

Na zoubek se podívejte také vaší ložnici, příčinu vaší nespavosti totiž můžete objevit právě tam. Dosáhnout kvalitního, nerušeného a hlubokého spánku není vůbec jednoduché, vliv na něj má totiž celá řada faktorů. Podstatnou úlohu na tom, jak se vyspíte, sehrává matrace. Vybrat tu pravou ale může být leckdy pořádný oříšek, sortiment je totiž víc než široký a jedna univerzální, která by vyhovovala všem, bohužel neexistuje. Chce to proto hledat a zkoušet. Nevíte-li si rady, neostýchejte se zeptat odborníků.

Matrací to nekončí

Potenciál matrace bude maximálně využit jen v případě, že bude zajištěno její správné uložení a dobré odvětrávání – o to vše se postará postelový rošt. Důležitý je také výběr správného polštáře, který udrží vaši hlavu a krční páteř v ose a zabrání tak bolestem hlavy, zad a šíje. Velké popularitě se dnes těší polštáře z paměťové pěny, který nevytváří protitlak a stabilizují vaši páteř v optimální poloze pro spaní a vaše krční svaly tak mohou lépe relaxovat. Ráno vás tak zastihne odpočaté a plné energie!

Facebookové komentáře

Přidat komentář